Klik Kalau Anda Comel...

Saturday, 19 November 2011

0

Pakwe Yang Disukai....n_n

  • Saturday, 19 November 2011
  • gua jambu
  • Semua wanita mempunyai senarai ciri-ciri lelaki idaman dan bukannya lelaki yang punya perangai macam cirit, hakkk tuihhh...Tak ramai lelaki yang mahu ambil tahu tentang perkara itu sebenarnya. Tak salah kalau lelaki sekalian cuba untuk meneliti maklumat-maklumat yang gua nak bagitau nih..Mana laa nak tau kan, korang leh jadi pakwe yang disukai oleh awek-awek cun pulak nanti...keh3..

    Ciri-ciri pakwe yang disukai itu antaranya yang gua nak share dengan korang semua adalah...jeng jejengg...




    1. Sentiasa mengambil berat masalah yang dihadapi oleh awek namun dalam masa yang sama tidak terlalu mengongkong seakan-akan kingkong...aummmm... 

    2. Bersedia untuk menanggung segala apa pun perbelanjaan yang dikehendaki oleh awek korang dengan apa cara sekali haduinyeee punn...(kopak laa gua camnih..)..huk3...



    3. Sanggup untuk menghabiskan masa korang bersama-sama awek korang sekiranya diperlukan tidak kiralah masa dan tempat...(tapi korang jangan abiskan masa buat benda tak berfaedah sudah ok,gua menciiii sangat,auwww...)



    4. Berjiwa romantik tapi tidak terlalu bersifat jiwang meleleh-leleh untuk mengekalkan sifat maskulin korang..(lain laa kalau korg tuh jenis spesis feminin,yurksss...haha)



    5. Mempunyai nilai humor yang tinggi tetapi tidaklah keterlaluan sampaikan spender pun nak dijadikan bahan lawak jenaka..(agak-agak la oiii)..




      P/s: jagalah awek korang sebagaimana korang menjaga diri korang sendirik...hui3...:P



    Read more...

    Friday, 18 November 2011

    0

    Tong Sampah??

  • Friday, 18 November 2011
  • gua jambu
  • Ada apa dengan tong sampah? Baunya kadang-kadang busuk, kadang-kadang biasa je, and kadang-kadang marveles. ada macam-macam warna dan jugak bentuk tetapi semuanya hanya untuk satu keguaan. Gua tak tau laaa pulak kan kalau tong sampah ni ada orang guna untuk masak nasik,keh3...Itulah semua yang gua gambarkan pasal tong sampah nih. Tapi, apahal gua post cerita pasal tong sampah pulak nih??

    Kalu korang semua tak tau lagi pasal info berkaitan tong sampah nih, meh gua nak ceritakan untuk korang semua...layanzzzz....~~

    • Tong sampah adalah merupakan tempat untuk kita membuang segala macam sampah daripada sampah seperti saki baki lauk sampailah ke lampin pakai buang mahupun bayi ke dalamnya.

    • Kadang-kadang tong sampah juga kelihatan bersih bersinar sebab masyarakat kita sekarang nih lebih "terdidik" untuk membuang sampah ke merata-rata tempat..(tak termasuk gua,hehe)

    • Satu-satunya sampah yang tidak berada di dalam tong sampah dan mampu berjalan dengan sendirinya adalah sampah masyarakat.

    • Janganlah kita merasa terkejut andaikata kita terjumpa seorang mahupun dua orang bayi di dalam tong sampah sebab bayi dianggap sampah pada zaman moden kini...(ish3..T_T)

    • Walaupun kadang-kadang tong sampah nih berbau busuk, akan tetapi gua tengok perangai manusia lagi lah busuk daripada tong sampah.


    P/s: Kebersihan separuh daripada iman. Kalau dalaman bersih, insyaAllah luaran jugak akan bersih..(gua insaf nih,hu3...)...Lagi satu, haiwan pun Allah bagi kasih sayang kepada anak sendiri, apatah lagi manusia yang mempunyai akal untuk berfikir,kan...T_T....


    Olo0ol0o ciannn...tomeynya kucing nih kan...hu3...^_^
    Read more...

    Thursday, 17 November 2011

    0

    Cara Mudah Kejut Member Tido..~~~....:P

  • Thursday, 17 November 2011
  • gua jambu
  • Holaaaa....Haa,pos kali nih,gua nak share satu video dengan jambu's semua...gua first time donload, ingatkan video yang macam hantu tuh...alaaa, video yang nak bagi kita terkejut tiba-tiba tuh...haa,so, gua pun bagi laa slow speaker...bila dah abis video,terbuki bukanlah video yang hantu tuh sebaliknya video lawakssss....kih3...
    Pe pown,semoga korang semua enjoy ea...senyummmm...^___^...


    video


    haaa,amacam??dah donload lom??lawak tak??keh3...kesian sihh,dapat romate yang suke pekena camtuh...grrrr...grrrr....(geram tapi still nak trgelak,haha)...:P
    Read more...

    Wednesday, 16 November 2011

    0

    Benda Peliksss.....

  • Wednesday, 16 November 2011
  • gua jambu
  • Pagi tadi gua keluar..gua pegi jenjalan....masa keluar tuh,gua jumpe batu kat tepi jalan...ade dua ketul batu yang agak pelik gua kira...


    sadenlly, gua terkejut beb..bukan ape,gua tengok batu tuh dah bertukar jadi bola pulak..tapi, bukan ni benda pelik gua nak cerita kat lu orang...


    arghhh....
    ni rupanyer yang pelik gua jumpa...lori kontena besar...siap ada tulis OP lagi tu...pastu tetiba gua fikir, ni mesti hero dalam cerita Tenpomes itu hari...alaaa,nama ape tuh...Optimes Praime kan....

    demmm....gua mimpi....dah kencing tilam pulak tuh...mak gua marah gua...shedddd...(sh*t)





    ini laaa objek asing yang gua jumpa dalam mimpi gua tempoh ari...nampak gojes kan...sampai gua kencing tilam..arghhh...



    P/s : Jom main Ps dengan gua, game PES,ade beran x??
    Read more...

    Tuesday, 15 November 2011

    0

    Adab ketika kOrang Menjahit..(khas utk gegurlsss)

  • Tuesday, 15 November 2011
  • gua jambu
  • Wanita dan menjahit exshely memang xdapek dipisahkan...tp, pada zaman ni mnjahit pown sudah sinonim dgn geng boboysss..

    jgn tkejut,jgn tkjut...rlex beb...hui3..
    korg sume jgn xtahu, menjahit nih juga perlu mngikut kpd rukun, syarat2 dan jugak adab-adabannyerrrr...uiy0o,mnjahit pun ade gk dia punya adab kn...dushhhhh..(bunyik gua tampor nyamuk aidis)

    adab2 untuk korg sblum korg mnjahit pkaian korang n pkaian fmily2 korg or jiran korg adalahh.....jeng jejenggg...


    • Gunakan benang yg sesuwai dgn pkaian yg hndak djahit n jgnlah skali-skala korg gunakan benang jala nelayan kmpung korg utk jahit pkaian,woraitt??
    • Korang tidak dbenarkan sama skali mnjahit di dalam kolam renang mahupun di tmpat2 yg mlanggar norma khidupan seorg pnjahit sperti dlm pondok talipon mahupun kedai topap...
    • Masukkan benang ke dlm lobang jarum sblm korg mnjahit, kerana kalu lu org x msukkan benang, baik xyah mnjahit...siall laa,puiii....
    • Korg jugak ditegah sama skali mnggunakan jarum peniti untuk mnjahit pkaian korg yg koyak rabak tuh, bg mengelakkan kepala korang dilepuk oleh mak korang...(adessss,gua penah kene skali dlu,pedissss)
    • Jika korang menggunakan mesin untuk menjahit, korang diingatkan supaya tidak menggunakan mesin rumput mahupun mesingan untuk menjahit kerana itu bukannya mesin untuk menjahit...mesin trsebut hnya digunakan utk memancing ikan lampan shja..

    selepas korang dah praktikkan sume adab2 nih, maka gua iktiraf korg barulah penjahit tegar n propesional...wallaaahhhh....tat tadaa....



    Read more...

    Monday, 14 November 2011

    0

    arghhhhh....xgune punye mmber...!!

  • Monday, 14 November 2011
  • gua jambu
  • krukkk...krukkk...(perot gua brbunyi)...
    fuhhh,lapo siott...klu nk tggu smpi abs klas nih,mmpos kebulur gua jawabnyer nih...aduyaiii...


    Gua: man2,ko ade bwk mknan ape2 x dlm beg lu tuh..gua lapo siot...smlm xsmpt sahur...(bkn posa rmadhan wokeh)..

    Man: perghh,sori laa beb...gua pun bwk cukup2 jerk roti gadenia jagung nih...sbungkus je,lapik perot...gua pown xsmpt berbuka gk smlm nih...(nih lagi sorg, igt bln puase ke woi)...

    Gua: alaaaa, lu kasik gua laa weyh..lapo sgt nih,msuk angin ar perot gua....wushhh,w0oshhh,wo0usshh...(bunyik angin dlm perot,hek3...)

    Man: cehh..mne bleh...lu igt gua nk caye ker,lu nk kencin gua kn,haha....dh byk kali kot,lu klntong...bleh blah ar....

    gua: grrr...grrrrr....xgune pnye mmber...gua seyes punya lapor nih...."siap lu nnti"...(gua bisik dlm hati dgn nada geram, grrrr )..



    seminggu lepas tu...msuk paper kosmik..."seorang pelajar dicekik dgn stokin bola oleh seorang rakannya..motif pmbunuhan adlh dsbabkan dndam ketika pergaduhan di dalam kuliah"....sekian- berita kosmik...


    P/s: jganlah makan dlm kelas dan merayau ketika berada di dalam kawasan persekolahan..



    gua pun xtau ape kaitan pic nih ngn post gua...(korg kene,yes2..haha)
    Read more...

    Sunday, 13 November 2011

    0

    Persediaan Buat Korg Sume Sebelum Kawennnnn~~

  • Sunday, 13 November 2011
  • gua jambu
  • KAWENNNNN...Muahahahaha....haaa, kali nih, gua nak share pulak dengan lu orang, pasal persediaan korang sume sebelum kawen, sama ada laa kwen buat pertama kali mahupun kali keempat sekalipun, kik3....Asal sebut jer pasal kawen nih mesti rase seronok. Akan tetapi, kawen ni bukan semata-mata atau setelinga-telinga nak seronok je bang oiiiii....Kawen nih satu komitmen tau. Malahan sebelum bersanding tuh korang dah kena ada komitmen yang nak dibuat iaitu persediaannnnnn....


    • FIRST: Pastikan keperluan duit mencukupi dan kalu boleh lebihkan untuk mengelak daripada keluarga korang memakai topeng dinasour atau batman kerana malu. contohnya, takde duit sampaikan makan maggi jer time kenduri kawen tuh...hik3...:P

    • SECOND: Pakailah pakaian yang seelok-eloknya pakaian yakni pakaian pengantin dan bukannya pakaian renang mahupun pakaian sukan, hui3..:D

    • THIRD: Pastikan jugak korang telah pun melantik seseorang untuk menjadi pengapit kerana tanpa kipas pengapit, korang mampu untuk mengeluarkan peluh secara melekit-lekit...(puihhhh...pengotorr...demm2.. )
    • FOURTH: Sediakan khemah untuk tetamu korang yang bertandang kerana mereka semua tak pernah terfikir untuk makan kenduri di dalam longkang hatta di atas pokok ketapang sekalipun..

    • FIFTH: Jangan sekali-kali, sedua kali-kali, dan setiga kali-kali menyediakan juadah berupa gula-gula kapas, coki-coki dan jugak air suam semata-mata untuk menjimatkan bajet. Yang tuh orang kata kedekut piang nak mampuihh...arghhh...


    Haaa, setakat nih sajelaa dapat gua kongsi dengan lu orang..dan untuk itu, gua mengucapkan ribuan terima kasih yang tak terhingga dari kuku kaki hingga kuku besi gua andaikata gua tak jemput lu orang datang kenduri kwen gua nanti wokeh..save bajet katakan, hahaha...chalo0o0....
    Read more...

    Saturday, 19 November 2011

    Pakwe Yang Disukai....n_n

    Posted by gua jambu at 00:45 0 comments
    Semua wanita mempunyai senarai ciri-ciri lelaki idaman dan bukannya lelaki yang punya perangai macam cirit, hakkk tuihhh...Tak ramai lelaki yang mahu ambil tahu tentang perkara itu sebenarnya. Tak salah kalau lelaki sekalian cuba untuk meneliti maklumat-maklumat yang gua nak bagitau nih..Mana laa nak tau kan, korang leh jadi pakwe yang disukai oleh awek-awek cun pulak nanti...keh3..

    Ciri-ciri pakwe yang disukai itu antaranya yang gua nak share dengan korang semua adalah...jeng jejengg...




    1. Sentiasa mengambil berat masalah yang dihadapi oleh awek namun dalam masa yang sama tidak terlalu mengongkong seakan-akan kingkong...aummmm... 

    2. Bersedia untuk menanggung segala apa pun perbelanjaan yang dikehendaki oleh awek korang dengan apa cara sekali haduinyeee punn...(kopak laa gua camnih..)..huk3...



    3. Sanggup untuk menghabiskan masa korang bersama-sama awek korang sekiranya diperlukan tidak kiralah masa dan tempat...(tapi korang jangan abiskan masa buat benda tak berfaedah sudah ok,gua menciiii sangat,auwww...)



    4. Berjiwa romantik tapi tidak terlalu bersifat jiwang meleleh-leleh untuk mengekalkan sifat maskulin korang..(lain laa kalau korg tuh jenis spesis feminin,yurksss...haha)



    5. Mempunyai nilai humor yang tinggi tetapi tidaklah keterlaluan sampaikan spender pun nak dijadikan bahan lawak jenaka..(agak-agak la oiii)..




      P/s: jagalah awek korang sebagaimana korang menjaga diri korang sendirik...hui3...:P



    Friday, 18 November 2011

    Tong Sampah??

    Posted by gua jambu at 01:17 0 comments
    Ada apa dengan tong sampah? Baunya kadang-kadang busuk, kadang-kadang biasa je, and kadang-kadang marveles. ada macam-macam warna dan jugak bentuk tetapi semuanya hanya untuk satu keguaan. Gua tak tau laaa pulak kan kalau tong sampah ni ada orang guna untuk masak nasik,keh3...Itulah semua yang gua gambarkan pasal tong sampah nih. Tapi, apahal gua post cerita pasal tong sampah pulak nih??

    Kalu korang semua tak tau lagi pasal info berkaitan tong sampah nih, meh gua nak ceritakan untuk korang semua...layanzzzz....~~

    • Tong sampah adalah merupakan tempat untuk kita membuang segala macam sampah daripada sampah seperti saki baki lauk sampailah ke lampin pakai buang mahupun bayi ke dalamnya.

    • Kadang-kadang tong sampah juga kelihatan bersih bersinar sebab masyarakat kita sekarang nih lebih "terdidik" untuk membuang sampah ke merata-rata tempat..(tak termasuk gua,hehe)

    • Satu-satunya sampah yang tidak berada di dalam tong sampah dan mampu berjalan dengan sendirinya adalah sampah masyarakat.

    • Janganlah kita merasa terkejut andaikata kita terjumpa seorang mahupun dua orang bayi di dalam tong sampah sebab bayi dianggap sampah pada zaman moden kini...(ish3..T_T)

    • Walaupun kadang-kadang tong sampah nih berbau busuk, akan tetapi gua tengok perangai manusia lagi lah busuk daripada tong sampah.


    P/s: Kebersihan separuh daripada iman. Kalau dalaman bersih, insyaAllah luaran jugak akan bersih..(gua insaf nih,hu3...)...Lagi satu, haiwan pun Allah bagi kasih sayang kepada anak sendiri, apatah lagi manusia yang mempunyai akal untuk berfikir,kan...T_T....


    Olo0ol0o ciannn...tomeynya kucing nih kan...hu3...^_^

    Thursday, 17 November 2011

    Cara Mudah Kejut Member Tido..~~~....:P

    Posted by gua jambu at 00:00 0 comments
    Holaaaa....Haa,pos kali nih,gua nak share satu video dengan jambu's semua...gua first time donload, ingatkan video yang macam hantu tuh...alaaa, video yang nak bagi kita terkejut tiba-tiba tuh...haa,so, gua pun bagi laa slow speaker...bila dah abis video,terbuki bukanlah video yang hantu tuh sebaliknya video lawakssss....kih3...
    Pe pown,semoga korang semua enjoy ea...senyummmm...^___^...


    video


    haaa,amacam??dah donload lom??lawak tak??keh3...kesian sihh,dapat romate yang suke pekena camtuh...grrrr...grrrr....(geram tapi still nak trgelak,haha)...:P

    Wednesday, 16 November 2011

    Benda Peliksss.....

    Posted by gua jambu at 03:20 0 comments
    Pagi tadi gua keluar..gua pegi jenjalan....masa keluar tuh,gua jumpe batu kat tepi jalan...ade dua ketul batu yang agak pelik gua kira...


    sadenlly, gua terkejut beb..bukan ape,gua tengok batu tuh dah bertukar jadi bola pulak..tapi, bukan ni benda pelik gua nak cerita kat lu orang...


    arghhh....
    ni rupanyer yang pelik gua jumpa...lori kontena besar...siap ada tulis OP lagi tu...pastu tetiba gua fikir, ni mesti hero dalam cerita Tenpomes itu hari...alaaa,nama ape tuh...Optimes Praime kan....

    demmm....gua mimpi....dah kencing tilam pulak tuh...mak gua marah gua...shedddd...(sh*t)





    ini laaa objek asing yang gua jumpa dalam mimpi gua tempoh ari...nampak gojes kan...sampai gua kencing tilam..arghhh...



    P/s : Jom main Ps dengan gua, game PES,ade beran x??

    Tuesday, 15 November 2011

    Adab ketika kOrang Menjahit..(khas utk gegurlsss)

    Posted by gua jambu at 00:26 0 comments
    Wanita dan menjahit exshely memang xdapek dipisahkan...tp, pada zaman ni mnjahit pown sudah sinonim dgn geng boboysss..

    jgn tkejut,jgn tkjut...rlex beb...hui3..
    korg sume jgn xtahu, menjahit nih juga perlu mngikut kpd rukun, syarat2 dan jugak adab-adabannyerrrr...uiy0o,mnjahit pun ade gk dia punya adab kn...dushhhhh..(bunyik gua tampor nyamuk aidis)

    adab2 untuk korg sblum korg mnjahit pkaian korang n pkaian fmily2 korg or jiran korg adalahh.....jeng jejenggg...


    • Gunakan benang yg sesuwai dgn pkaian yg hndak djahit n jgnlah skali-skala korg gunakan benang jala nelayan kmpung korg utk jahit pkaian,woraitt??
    • Korang tidak dbenarkan sama skali mnjahit di dalam kolam renang mahupun di tmpat2 yg mlanggar norma khidupan seorg pnjahit sperti dlm pondok talipon mahupun kedai topap...
    • Masukkan benang ke dlm lobang jarum sblm korg mnjahit, kerana kalu lu org x msukkan benang, baik xyah mnjahit...siall laa,puiii....
    • Korg jugak ditegah sama skali mnggunakan jarum peniti untuk mnjahit pkaian korg yg koyak rabak tuh, bg mengelakkan kepala korang dilepuk oleh mak korang...(adessss,gua penah kene skali dlu,pedissss)
    • Jika korang menggunakan mesin untuk menjahit, korang diingatkan supaya tidak menggunakan mesin rumput mahupun mesingan untuk menjahit kerana itu bukannya mesin untuk menjahit...mesin trsebut hnya digunakan utk memancing ikan lampan shja..

    selepas korang dah praktikkan sume adab2 nih, maka gua iktiraf korg barulah penjahit tegar n propesional...wallaaahhhh....tat tadaa....



    Monday, 14 November 2011

    arghhhhh....xgune punye mmber...!!

    Posted by gua jambu at 14:28 0 comments
    krukkk...krukkk...(perot gua brbunyi)...
    fuhhh,lapo siott...klu nk tggu smpi abs klas nih,mmpos kebulur gua jawabnyer nih...aduyaiii...


    Gua: man2,ko ade bwk mknan ape2 x dlm beg lu tuh..gua lapo siot...smlm xsmpt sahur...(bkn posa rmadhan wokeh)..

    Man: perghh,sori laa beb...gua pun bwk cukup2 jerk roti gadenia jagung nih...sbungkus je,lapik perot...gua pown xsmpt berbuka gk smlm nih...(nih lagi sorg, igt bln puase ke woi)...

    Gua: alaaaa, lu kasik gua laa weyh..lapo sgt nih,msuk angin ar perot gua....wushhh,w0oshhh,wo0usshh...(bunyik angin dlm perot,hek3...)

    Man: cehh..mne bleh...lu igt gua nk caye ker,lu nk kencin gua kn,haha....dh byk kali kot,lu klntong...bleh blah ar....

    gua: grrr...grrrrr....xgune pnye mmber...gua seyes punya lapor nih...."siap lu nnti"...(gua bisik dlm hati dgn nada geram, grrrr )..



    seminggu lepas tu...msuk paper kosmik..."seorang pelajar dicekik dgn stokin bola oleh seorang rakannya..motif pmbunuhan adlh dsbabkan dndam ketika pergaduhan di dalam kuliah"....sekian- berita kosmik...


    P/s: jganlah makan dlm kelas dan merayau ketika berada di dalam kawasan persekolahan..



    gua pun xtau ape kaitan pic nih ngn post gua...(korg kene,yes2..haha)

    Sunday, 13 November 2011

    Persediaan Buat Korg Sume Sebelum Kawennnnn~~

    Posted by gua jambu at 07:08 0 comments
    KAWENNNNN...Muahahahaha....haaa, kali nih, gua nak share pulak dengan lu orang, pasal persediaan korang sume sebelum kawen, sama ada laa kwen buat pertama kali mahupun kali keempat sekalipun, kik3....Asal sebut jer pasal kawen nih mesti rase seronok. Akan tetapi, kawen ni bukan semata-mata atau setelinga-telinga nak seronok je bang oiiiii....Kawen nih satu komitmen tau. Malahan sebelum bersanding tuh korang dah kena ada komitmen yang nak dibuat iaitu persediaannnnnn....


    • FIRST: Pastikan keperluan duit mencukupi dan kalu boleh lebihkan untuk mengelak daripada keluarga korang memakai topeng dinasour atau batman kerana malu. contohnya, takde duit sampaikan makan maggi jer time kenduri kawen tuh...hik3...:P

    • SECOND: Pakailah pakaian yang seelok-eloknya pakaian yakni pakaian pengantin dan bukannya pakaian renang mahupun pakaian sukan, hui3..:D

    • THIRD: Pastikan jugak korang telah pun melantik seseorang untuk menjadi pengapit kerana tanpa kipas pengapit, korang mampu untuk mengeluarkan peluh secara melekit-lekit...(puihhhh...pengotorr...demm2.. )
    • FOURTH: Sediakan khemah untuk tetamu korang yang bertandang kerana mereka semua tak pernah terfikir untuk makan kenduri di dalam longkang hatta di atas pokok ketapang sekalipun..

    • FIFTH: Jangan sekali-kali, sedua kali-kali, dan setiga kali-kali menyediakan juadah berupa gula-gula kapas, coki-coki dan jugak air suam semata-mata untuk menjimatkan bajet. Yang tuh orang kata kedekut piang nak mampuihh...arghhh...


    Haaa, setakat nih sajelaa dapat gua kongsi dengan lu orang..dan untuk itu, gua mengucapkan ribuan terima kasih yang tak terhingga dari kuku kaki hingga kuku besi gua andaikata gua tak jemput lu orang datang kenduri kwen gua nanti wokeh..save bajet katakan, hahaha...chalo0o0....

    Subscribe