Klik Kalau Anda Comel...

Saturday, 21 April 2012

2

Perbezaan Lelaki dan Perempuan..

  • Saturday, 21 April 2012
  • gua jambu

  • Gua Jambu kali ni nak share info iaitu mengenai perbezaan lelaki dan perempuan..Khas untuk dijadikan motivasi dalam diri kita..huhu..Jom baca...=)


    1. Wanita menarik nafas lebih kerap daripada lelaki, manakala lelaki menarik nafas lebih dalam daripada wanita.


    2. Sistem badan lelaki dan wanita pun tidak sama. Lelaki lebih banyak memerlukan oksigen berbanding wanita supaya mereka dapat menukarnya menjadi tenaga.



    3. Kulit lelaki lebih kasar, kulit perempuan lebih halus.


    4. Perempuan lebih halus suara berbanding lelaki yang kasar dan besar suaranya.


    5. Lelaki memiliki tulang anggota yang lebih panjang berbanding wanita. Tulang wanita bukan sekadar lebih kecil malah susunannya berbeza disebabkan wanita diciptakan Tuhan dengan struktur tubuh bagi melahirkan anak.


    6. Demikian juga pada segi psikologi, wanita secara umum lebih bersikap mudah mengikut kata hati, lebih berminat kepada cinta dan kasih sayang dan hubungan perasaan.


    7. Apabila mengamati benda, kedua-duanya juga berbeza. Lelaki lebih menggunakan pengamatan tumpuan. Manakala wanita menggunakan lebih pengamatan luas dan membesar. Pengamatan lelaki ibarat cahaya laser yang menumpu kepada sesuatu objek. Manakala, pengamatan wanita ibarat lampu suluh, yang membuka; menampakkan banyak benda.


    8. Wanita mahu mengambil tahu semua perkara. Daripada perkara kecil sehingga perkara besar. Sementara lelaki hanya menumpukan kepada matlamat utama.


    9. Cuba perhatikan kepada wanita, apa yang mereka bawa apabila berjalan keluar rumah. Tengok sahaja pada beg tangan mereka. Lebih besar daripada lelaki. Lelaki membawa beg kecil sahaja. Di dalamnya hanya ada lesen kenderaan, duit, surat-surat penting dan kad kredit bank. Dalam beg tangan wanita semuanya ada. Di dalam beg tangan perempuan ada dompet duit, kad kredit, buku bank, buku cek, ada alatan make-up, cermin, sikat rambut, tisu muka, pengetip kuku, kunci pen, pensel, ubat sakit kepala, gambar suami, gambar anak, cermin mata hitam, buku telefon, tuala ehem.. ehem...dan macam-macam lagi.


    10. Kenapa sedemikian dilakukan oleh wanita? Jawabnya kerana wanita memikirkan pelbagai kemungkinan perkara yang boleh berlaku. Mereka lebih peka, apabila sesuatu terjadi, persediaan sudah pun dilakukan. Ini bermakna pemikiran dan penumpuan wanita lebih lebar.


    11. Pada lelaki, cukup dengan lesen memandu dan duit. Sebab mereka mahu sampai ke matlamat. Duit untuk membeli. Lesen memandu supaya selamat daripada disoal polis.



    Demikianlah perbezaan yang wujud antara lelaki dan wanita. Kerana itu, tidak hairan apabila suami isteri ini melihat banyak perkara secara berbeza. Urusan-urusan rumah tangga kadang-kadang ditangani secara berbeza. Contohnya, suami isteri yang kedua-duanya bekerja, mereka terpaksa keluar dari rumah awal 2 pagi.

    Dalam banyak hal, wanita bekerja yang paling kerap bersungut. Suaminya, apabila keluar sahaja dari rumah, yang dibawa hanya kunci kereta, masuk dalam kereta dan hidupkan enjin, kemudian tunggu isteri. Matlamat mereka ke pejabat. Manakala si isteri, memikirkan apa yang anak bawa ke sekolah, baju di ampaian siapa hendak ambil, anak belum pakai baju lagi, anak belum makan lagi. Kalau bolehnya, dia mahu memikirkan semua benda, kerana padanya, apabila sesuatu terjadi, bagaimana kesudahannya? Biar lewat ke tempat kerja, asalkan semuanya beres.

    Apabila si suami dan si isteri ke kompleks membeli belah. Si isteri, apabila masuk sahaja ke pusat membeli belah dia melihat banyak benda dahulu, satu persatu, perlahan-lahan, dari atas ke bawah, kain ini dipegang, diperhatikan digeselkan. Kemudian pegang pula kain lain, selepas berjam-jam barulah dibuat pilihan membeli.
    Pendek kata, si suami yang menjadi pengikut setia mudah bosan. Bagi lelaki apabila hendak membeli sesuatu, terus dituju ke tempat yang ingin dibeli dan membeli. Membeli belah pada lelaki tidak mengambil masa yang lama seperti perempuan.

    Contoh-contoh tersebut menunjukkan wanita mengamati sesuatu berbeza daripada lelaki. Sebab itu, jangan bergaduh selepas membeli belah, jangan bergaduh ketika mahu ke tempat kerja. Si isteri jangan putus asa melihat si suami, apabila keluar sahaja dari rumah terus masuk kereta.Tanpa mengangkat botol susu anak, kain lampin anak, dan berbagai lagi untuk dibawa ke rumah pengasuh.
    Akuilah kita berbeza. Perbezaan bukan untuk bermusuh, sebaliknya bagi saling membantu dan berkasih sayang. Kerana kita berbeza, kita lebih berkasih sayang.

    Jangan disebabkan perbezaan pada cara berkasih sayang antara lelaki dengan seorang wanita, maka timbul krisis rumah tangga berpuluh tahun. Tentulah kerana perbezaan yang ada antara kita itu, maka kita lebih berkasih sayang.

    Kerana itu, kita berbeza supaya saling sayang menyayangi.



    P/s: Yang baik dijadikan teladan, yang buruk dijadikan sempadan...^_^
    Read more...

    Friday, 20 April 2012

    0

    Seksaan Bagi Orang-Orang Yang Meninggalkan Solat..

  • Friday, 20 April 2012
  • gua jambu




  • Seksaan bagi orang-orang yang meninggalkan solat

    Orang yang tidak sembahyang akan diseksa dengan 15 seksa; 6 daripadanya akan diterima di dunia, 3 seksa tatkala hendak mati, 3 seksa lagi ketika berada di alam kubur dan 3 seksa lagi di hari kiamat :-.


    Enam seksa semasa hidup di dunia:

    1. Ditinggalkan berkat pada umurnya.

    2. Allah akan menghapuskan tanda-tanda orang salih daripada mukanya.

    3. Tiap-tiap amal yang dikerjakan tiada diberikan pahala kepadanya.

    4. Segala doanya tiada diperkenankan oleh Allah.

    5. Dia dimarahi dan dibenci oleh segala makhluk di dunia.

    6. Tidak ada baginya bahagian daripada doa orang-orang salih.



    Tiga seksa tatkala hendak mati:

    1. Dia mati dalam kehinaan.

    2. Mati dalam keadaan yang sangat lapar.

    3. Mati dalam keadaan yang sangat haus, sehinggakan jika dituangkan kepadanya sekelian air laut di dunia ini, dia tetap merasa tidak puas.


    Tiga seksa ketika di alam kubur:

    1. Disempitkan kuburnya.

    2. Dinyalakan api, di mana dia akan membalik-balikkan dirinya didalam bara api itu.

    3. Allah mengerahkan ular yang paling besar untuk menyebat mayat itu, yang mana dinamakan ular itu 'SHAJKUL AKRAK' dan ular itu akan berkata, Sesungguhnya aku telah disuruh oleh Tuhanku untuk memukul engkau dari Subuh hingga ke Zuhur, dipukul pula hingga ke Asar dengan sebab engkau sia-siakan waktu Zuhur. Begitulah seterusnya tiap-tiap hari dan malam sehingga hari kiamat.


    Tiga seksa di hari kiamat:

    1. Allah memerintahkan malaikat azab agar menghela orang yang tidak sembahyang itu ke dalam neraka.

    2. Allah menilik pada orang yang tidak sembahyang itu dengan tilikan yang murka.

    3. Allah akan mengira orang yang tidak sembahyang itu dengan kiraannya yang paling berat dan terus disumbatkan ke dalam neraka sebagaimana firman Allah yang bermaksud, "Apa yang membawa kamu ke neraka?

    " Mereka menjawab, "Kami , tidak sembahyang."


    P/s: Renungkan, untuk tatapan bersama...=)
    Read more...

    Monday, 16 April 2012

    0

    Lawak Sekejap..

  • Monday, 16 April 2012
  • gua jambu


  • Lawak 1:
    Cantik Rambut

    Irma:  Wah, cantik rambut. saloon ke?
    Yana: A'ah, cantik kan? 
    Irma: Cantik sangat. berapa kau buat?
    Yana: Hehe..RM 120 jerrr..
    Irma: Baik kau beli tudung, lagi murah lagi cantik...
    Yana: (terus merah muka, diam)




    Lawak 2:
    Tapak Projek

    ( Indon call site supervisor sebab besi tak smpai lagi)


    Indon          : bila besi mau sampai !!!!

    Site Supervisor : saya dah order, tp tak smpai lagi, saya dah cakap kat projek manager, dengan  kilang besi, tapi tak smpai lagi..aper sy bleh buat??

    Indon          : Janji besi smpai semalam, semalam kata esok, nanti esok kata esok pulak.... bla, bla, blaaa...

    Site Supervisor : lu marah saya aper saya boleh buat, saya dah order, lu kol ini no, dia yg handle besi sampai lmbt or cpt lu maki sama dia, cakap mangkuk, tolol,  *&%$#@#%*, kasi cepat besi sampai la, bodoh &*@#$%, lu kasi maki semua kat dia, nanti besi cepat sampai lol, kol no nie tau... 019xxxxx, kasi marah ini orang.

    Indon          : Wokkey!!


    Call end....


    Site Supervisor : Hahahahaha...mampus la ko, tadi aku kasi no BOS (Ganeral Manager), nak sangat besi cepat besi cepat smpai mkn besi la kejap lg ~ ~ ~..


    P/s: Tak baik ooo kena kan orang..huk3..:D
    Read more...

    Sunday, 15 April 2012

    0

    Info Menarik Lelaki dan Wanita..

  • Sunday, 15 April 2012
  • gua jambu




  • Antara fakta menarik tentang lelaki dan wanita  :


    Lelaki : Susah nak fokus sesuatu perkara terutamanya yang membabitkan perhubungan.
    Wanita : Senang fokus pada sesuatu perkara walaupun remeh.
    .
    Lelaki : Emosi ibarat getah. Bila marah perasaan akan menegang dan akan kendur bila marah dah surut.
    Wanita : Emosi bagai ombak , datang dan pergi. Sebab tu perasaan marah diorang susah nak reda.
    .
    Lelaki : Lebih suka menyendiri dan menjauhkan diri  apabila tertekan.
    Wanita : Apabila tertekan, biasanya diorang ni lebih senang meluahkan apa yang diorang rasa.
    .
    Lelaki : Disebabkan ego, susah nak terima pertolongan atau pendapat orang lain termasuklah pasangannya.
    Wanita : Senang menerima dan terpengaruh dengan pandangan orang terutama orang yang dekat di hatinya.
    .
    Lelaki : Apabila perasaan tergugat, lebih senang berdiam diri tanda protes.
    Wanita : Apabila perasaan tergugat, lekas melenting dan protes secara terang-terangan.
    .
    Lelaki : Melihat sesuatu perkara secara keseluruhan. See the whole picture laa bak kata omputih.
    Wanita : Melihat sesuatu perkara secara terperinci. ( diorang kan selalunya cerewet).
    .

    Lelaki : Mempunyai perasaan cinta yang fleksibel, mudah berubah bila jumpa yang lebih baik dari terbaik.
    Wanita : Setia pada cinta dan sukar tergugat. (tapi memiliki jiwa yang rapuh dan mudah tunduk pada cinta.
    .
    Lelaki : Kejayaan dinilai berdasarkan prestasi dan kredibiliti sendiri.
    Wanita : Sentiasa menilai diri berdasarkan kekuatan perasaan dan kualiti hubungan dengan orang sekeliling.
    .
    Lelaki : Boleh menjadi pemurah atau pun pemboros.
    Wanita : Boleh menjadi kedekut atau pun berjimat cermat.
    .
    Lelaki : Kurang teliti dalam berkomunikasi tapi pantas memberikan pandangan.
    Wanita : Mendengar dengan teliti tapi lambat bagi pandangan sebab diorang ni berfikir dulu sebelum bertindak.
    .
    Lelaki : Sukar mintak maaf tapi senang melupakan.
    Wanita : Senang mintak maaf walaupun tak mudah melupakan.
    .
    Lelaki : Senang untuk buat keputusan.
    Wanita : Lebih senang mengikut keputusan.
    .
    Lelaki : Apabila rindukan awek, biasanya lebih senang melakukan perkara lain macam melepak dengan kawan- kawan atau bersukan untuk tenangkan diri.
    Wanita : Lebih senang melayan perasaan rindu sendirian, menulis perasaanya ataupun dengar lagu-lagu cinta.

    P/s : Semuanya berdasarkan keadaan yang kerap berlaku saja..so tak semuanya tepat.Bergantung pada individu jugak..=)
    Read more...

    Saturday, 21 April 2012

    Perbezaan Lelaki dan Perempuan..

    Posted by gua jambu at 09:15 2 comments

    Gua Jambu kali ni nak share info iaitu mengenai perbezaan lelaki dan perempuan..Khas untuk dijadikan motivasi dalam diri kita..huhu..Jom baca...=)


    1. Wanita menarik nafas lebih kerap daripada lelaki, manakala lelaki menarik nafas lebih dalam daripada wanita.


    2. Sistem badan lelaki dan wanita pun tidak sama. Lelaki lebih banyak memerlukan oksigen berbanding wanita supaya mereka dapat menukarnya menjadi tenaga.



    3. Kulit lelaki lebih kasar, kulit perempuan lebih halus.


    4. Perempuan lebih halus suara berbanding lelaki yang kasar dan besar suaranya.


    5. Lelaki memiliki tulang anggota yang lebih panjang berbanding wanita. Tulang wanita bukan sekadar lebih kecil malah susunannya berbeza disebabkan wanita diciptakan Tuhan dengan struktur tubuh bagi melahirkan anak.


    6. Demikian juga pada segi psikologi, wanita secara umum lebih bersikap mudah mengikut kata hati, lebih berminat kepada cinta dan kasih sayang dan hubungan perasaan.


    7. Apabila mengamati benda, kedua-duanya juga berbeza. Lelaki lebih menggunakan pengamatan tumpuan. Manakala wanita menggunakan lebih pengamatan luas dan membesar. Pengamatan lelaki ibarat cahaya laser yang menumpu kepada sesuatu objek. Manakala, pengamatan wanita ibarat lampu suluh, yang membuka; menampakkan banyak benda.


    8. Wanita mahu mengambil tahu semua perkara. Daripada perkara kecil sehingga perkara besar. Sementara lelaki hanya menumpukan kepada matlamat utama.


    9. Cuba perhatikan kepada wanita, apa yang mereka bawa apabila berjalan keluar rumah. Tengok sahaja pada beg tangan mereka. Lebih besar daripada lelaki. Lelaki membawa beg kecil sahaja. Di dalamnya hanya ada lesen kenderaan, duit, surat-surat penting dan kad kredit bank. Dalam beg tangan wanita semuanya ada. Di dalam beg tangan perempuan ada dompet duit, kad kredit, buku bank, buku cek, ada alatan make-up, cermin, sikat rambut, tisu muka, pengetip kuku, kunci pen, pensel, ubat sakit kepala, gambar suami, gambar anak, cermin mata hitam, buku telefon, tuala ehem.. ehem...dan macam-macam lagi.


    10. Kenapa sedemikian dilakukan oleh wanita? Jawabnya kerana wanita memikirkan pelbagai kemungkinan perkara yang boleh berlaku. Mereka lebih peka, apabila sesuatu terjadi, persediaan sudah pun dilakukan. Ini bermakna pemikiran dan penumpuan wanita lebih lebar.


    11. Pada lelaki, cukup dengan lesen memandu dan duit. Sebab mereka mahu sampai ke matlamat. Duit untuk membeli. Lesen memandu supaya selamat daripada disoal polis.



    Demikianlah perbezaan yang wujud antara lelaki dan wanita. Kerana itu, tidak hairan apabila suami isteri ini melihat banyak perkara secara berbeza. Urusan-urusan rumah tangga kadang-kadang ditangani secara berbeza. Contohnya, suami isteri yang kedua-duanya bekerja, mereka terpaksa keluar dari rumah awal 2 pagi.

    Dalam banyak hal, wanita bekerja yang paling kerap bersungut. Suaminya, apabila keluar sahaja dari rumah, yang dibawa hanya kunci kereta, masuk dalam kereta dan hidupkan enjin, kemudian tunggu isteri. Matlamat mereka ke pejabat. Manakala si isteri, memikirkan apa yang anak bawa ke sekolah, baju di ampaian siapa hendak ambil, anak belum pakai baju lagi, anak belum makan lagi. Kalau bolehnya, dia mahu memikirkan semua benda, kerana padanya, apabila sesuatu terjadi, bagaimana kesudahannya? Biar lewat ke tempat kerja, asalkan semuanya beres.

    Apabila si suami dan si isteri ke kompleks membeli belah. Si isteri, apabila masuk sahaja ke pusat membeli belah dia melihat banyak benda dahulu, satu persatu, perlahan-lahan, dari atas ke bawah, kain ini dipegang, diperhatikan digeselkan. Kemudian pegang pula kain lain, selepas berjam-jam barulah dibuat pilihan membeli.
    Pendek kata, si suami yang menjadi pengikut setia mudah bosan. Bagi lelaki apabila hendak membeli sesuatu, terus dituju ke tempat yang ingin dibeli dan membeli. Membeli belah pada lelaki tidak mengambil masa yang lama seperti perempuan.

    Contoh-contoh tersebut menunjukkan wanita mengamati sesuatu berbeza daripada lelaki. Sebab itu, jangan bergaduh selepas membeli belah, jangan bergaduh ketika mahu ke tempat kerja. Si isteri jangan putus asa melihat si suami, apabila keluar sahaja dari rumah terus masuk kereta.Tanpa mengangkat botol susu anak, kain lampin anak, dan berbagai lagi untuk dibawa ke rumah pengasuh.
    Akuilah kita berbeza. Perbezaan bukan untuk bermusuh, sebaliknya bagi saling membantu dan berkasih sayang. Kerana kita berbeza, kita lebih berkasih sayang.

    Jangan disebabkan perbezaan pada cara berkasih sayang antara lelaki dengan seorang wanita, maka timbul krisis rumah tangga berpuluh tahun. Tentulah kerana perbezaan yang ada antara kita itu, maka kita lebih berkasih sayang.

    Kerana itu, kita berbeza supaya saling sayang menyayangi.



    P/s: Yang baik dijadikan teladan, yang buruk dijadikan sempadan...^_^

    Friday, 20 April 2012

    Seksaan Bagi Orang-Orang Yang Meninggalkan Solat..

    Posted by gua jambu at 15:02 0 comments




    Seksaan bagi orang-orang yang meninggalkan solat

    Orang yang tidak sembahyang akan diseksa dengan 15 seksa; 6 daripadanya akan diterima di dunia, 3 seksa tatkala hendak mati, 3 seksa lagi ketika berada di alam kubur dan 3 seksa lagi di hari kiamat :-.


    Enam seksa semasa hidup di dunia:

    1. Ditinggalkan berkat pada umurnya.

    2. Allah akan menghapuskan tanda-tanda orang salih daripada mukanya.

    3. Tiap-tiap amal yang dikerjakan tiada diberikan pahala kepadanya.

    4. Segala doanya tiada diperkenankan oleh Allah.

    5. Dia dimarahi dan dibenci oleh segala makhluk di dunia.

    6. Tidak ada baginya bahagian daripada doa orang-orang salih.



    Tiga seksa tatkala hendak mati:

    1. Dia mati dalam kehinaan.

    2. Mati dalam keadaan yang sangat lapar.

    3. Mati dalam keadaan yang sangat haus, sehinggakan jika dituangkan kepadanya sekelian air laut di dunia ini, dia tetap merasa tidak puas.


    Tiga seksa ketika di alam kubur:

    1. Disempitkan kuburnya.

    2. Dinyalakan api, di mana dia akan membalik-balikkan dirinya didalam bara api itu.

    3. Allah mengerahkan ular yang paling besar untuk menyebat mayat itu, yang mana dinamakan ular itu 'SHAJKUL AKRAK' dan ular itu akan berkata, Sesungguhnya aku telah disuruh oleh Tuhanku untuk memukul engkau dari Subuh hingga ke Zuhur, dipukul pula hingga ke Asar dengan sebab engkau sia-siakan waktu Zuhur. Begitulah seterusnya tiap-tiap hari dan malam sehingga hari kiamat.


    Tiga seksa di hari kiamat:

    1. Allah memerintahkan malaikat azab agar menghela orang yang tidak sembahyang itu ke dalam neraka.

    2. Allah menilik pada orang yang tidak sembahyang itu dengan tilikan yang murka.

    3. Allah akan mengira orang yang tidak sembahyang itu dengan kiraannya yang paling berat dan terus disumbatkan ke dalam neraka sebagaimana firman Allah yang bermaksud, "Apa yang membawa kamu ke neraka?

    " Mereka menjawab, "Kami , tidak sembahyang."


    P/s: Renungkan, untuk tatapan bersama...=)

    Monday, 16 April 2012

    Lawak Sekejap..

    Posted by gua jambu at 10:48 0 comments


    Lawak 1:
    Cantik Rambut

    Irma:  Wah, cantik rambut. saloon ke?
    Yana: A'ah, cantik kan? 
    Irma: Cantik sangat. berapa kau buat?
    Yana: Hehe..RM 120 jerrr..
    Irma: Baik kau beli tudung, lagi murah lagi cantik...
    Yana: (terus merah muka, diam)




    Lawak 2:
    Tapak Projek

    ( Indon call site supervisor sebab besi tak smpai lagi)


    Indon          : bila besi mau sampai !!!!

    Site Supervisor : saya dah order, tp tak smpai lagi, saya dah cakap kat projek manager, dengan  kilang besi, tapi tak smpai lagi..aper sy bleh buat??

    Indon          : Janji besi smpai semalam, semalam kata esok, nanti esok kata esok pulak.... bla, bla, blaaa...

    Site Supervisor : lu marah saya aper saya boleh buat, saya dah order, lu kol ini no, dia yg handle besi sampai lmbt or cpt lu maki sama dia, cakap mangkuk, tolol,  *&%$#@#%*, kasi cepat besi sampai la, bodoh &*@#$%, lu kasi maki semua kat dia, nanti besi cepat sampai lol, kol no nie tau... 019xxxxx, kasi marah ini orang.

    Indon          : Wokkey!!


    Call end....


    Site Supervisor : Hahahahaha...mampus la ko, tadi aku kasi no BOS (Ganeral Manager), nak sangat besi cepat besi cepat smpai mkn besi la kejap lg ~ ~ ~..


    P/s: Tak baik ooo kena kan orang..huk3..:D

    Sunday, 15 April 2012

    Info Menarik Lelaki dan Wanita..

    Posted by gua jambu at 09:02 0 comments




    Antara fakta menarik tentang lelaki dan wanita  :


    Lelaki : Susah nak fokus sesuatu perkara terutamanya yang membabitkan perhubungan.
    Wanita : Senang fokus pada sesuatu perkara walaupun remeh.
    .
    Lelaki : Emosi ibarat getah. Bila marah perasaan akan menegang dan akan kendur bila marah dah surut.
    Wanita : Emosi bagai ombak , datang dan pergi. Sebab tu perasaan marah diorang susah nak reda.
    .
    Lelaki : Lebih suka menyendiri dan menjauhkan diri  apabila tertekan.
    Wanita : Apabila tertekan, biasanya diorang ni lebih senang meluahkan apa yang diorang rasa.
    .
    Lelaki : Disebabkan ego, susah nak terima pertolongan atau pendapat orang lain termasuklah pasangannya.
    Wanita : Senang menerima dan terpengaruh dengan pandangan orang terutama orang yang dekat di hatinya.
    .
    Lelaki : Apabila perasaan tergugat, lebih senang berdiam diri tanda protes.
    Wanita : Apabila perasaan tergugat, lekas melenting dan protes secara terang-terangan.
    .
    Lelaki : Melihat sesuatu perkara secara keseluruhan. See the whole picture laa bak kata omputih.
    Wanita : Melihat sesuatu perkara secara terperinci. ( diorang kan selalunya cerewet).
    .

    Lelaki : Mempunyai perasaan cinta yang fleksibel, mudah berubah bila jumpa yang lebih baik dari terbaik.
    Wanita : Setia pada cinta dan sukar tergugat. (tapi memiliki jiwa yang rapuh dan mudah tunduk pada cinta.
    .
    Lelaki : Kejayaan dinilai berdasarkan prestasi dan kredibiliti sendiri.
    Wanita : Sentiasa menilai diri berdasarkan kekuatan perasaan dan kualiti hubungan dengan orang sekeliling.
    .
    Lelaki : Boleh menjadi pemurah atau pun pemboros.
    Wanita : Boleh menjadi kedekut atau pun berjimat cermat.
    .
    Lelaki : Kurang teliti dalam berkomunikasi tapi pantas memberikan pandangan.
    Wanita : Mendengar dengan teliti tapi lambat bagi pandangan sebab diorang ni berfikir dulu sebelum bertindak.
    .
    Lelaki : Sukar mintak maaf tapi senang melupakan.
    Wanita : Senang mintak maaf walaupun tak mudah melupakan.
    .
    Lelaki : Senang untuk buat keputusan.
    Wanita : Lebih senang mengikut keputusan.
    .
    Lelaki : Apabila rindukan awek, biasanya lebih senang melakukan perkara lain macam melepak dengan kawan- kawan atau bersukan untuk tenangkan diri.
    Wanita : Lebih senang melayan perasaan rindu sendirian, menulis perasaanya ataupun dengar lagu-lagu cinta.

    P/s : Semuanya berdasarkan keadaan yang kerap berlaku saja..so tak semuanya tepat.Bergantung pada individu jugak..=)

    Subscribe